عكس و تصوير گوشي نوكيا N9 ?

براي استفاده از خدمات بهتر سايت ثبت نام کنيد. با ثبت نام در سايت بي بي سي کورد اخبار به روز را در ايميل خود دريافت کنيد.
براي ورود به چت روم کليک کنيد


?

عكس و تصوير گوشي نوكيا N9

  • نويسنده:معید
  • تاريخ:پنج شنبه 3 آذر 1390برچسب:,

عكس و تصوير گوشي نوكيا N9

 

در کنفرانس رویدادهای نوکیا که در سنگاپور برگزار گردید این شرکت به صورت رسمی تلفن همراه N9 را معرفی کرد.

طبق اعلام الوپ مدیر عامل نوکیا  N9 دارای پردازنده یک گیگاهرتزی ،یک گیگابایت رم و ۱۶ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود.

از سایر خصوصیات این تلفن همراه ، دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز کارل زایس با قابلیت فیلمبرداری ۷۲۰P است که مزین به بلوتوث ۲٫۱ ،وای-فای و راه‌یاب ماهواره‌ای است.

صفحه نمایش این تلفن همراه ۳٫۹ اینچی بوده و دارای شیشه ضد خش منحنی AMOLED خواهد بود که بصورت کامل با فاب پلی کربنات در برگرفته شده که باعث سبکی فوق العاده این تلفن همراه شده  و قرار است در ۳ رنگ مشکی ،سرخابی و آبی عرضه شود.

سیستم عامل این تلفن همراه نیز  Meego  پلتفرم اشتراکی اینتل و نوکیا نسخه ۲٫۱ آن  با کد رمز Harmattan خواهد بود.

نکته جالب در طراحی این تلفن همراه این است که از هیچ گونه دکمه سخت افزاری در روی آن خبری نبوده و  کاربران باید برای دسترسی به عملکرد کلید هوم باید با یک لمس کششی ممتد ساده از لبه صفحه نمایش به داخل به راحتی به عملکرد کلید Home دست پیدا کنند.

با معرفی N9 ،طرفداران نوکیا دچار یک سردرگمی شدند زیرا مشخص نیست که استراتژی نوکیا به کدام سمت خواهد بود:

سیمبیان منسوخ ،وینفون مایکروسافت و یا اینکه میگوی در حال حاضر بسیار زیبا و کاربر پسند.

استفان الوپ زمان عرضه این تلفن همراه را نیمه دوم سال جاری میلادی ذکر کرده است..

بررسی نوکیا N9 :

امروزه گوشی های هوشمند رقابت بسیاری با یکدیگر دارند. نوکیا N9 نیز در این میان با یک سیستم عامل جدید از راه می رسد. این گوشی داری طراحی باریک و یکپارچه است و سخت افزار پیشرفته ای دارد. نوکیا N9 از چهار باند (GSM (850/900/1800/1900 MHZ ، چهار باند (UMTS (850/900/1700/1900/2100 MHZ با HSDPA 14.4Mbps و HSUPA 5.76Mbps پشتیبانی می کند. ابعاد این گوشی صفحه لمسی که طراحی ساده ای دارد 116.5 x 61.2 x 12.1 میلی متر و وزن آن 135 گرم است.
صفحه نمایش 3.9 اینچ آن از نوع لمسی خازنی AMOLED با وضوح 480 x 854) FWVGA پیکسل) است که 16میلیون رنگ را نشان می دهد. سطح این صفحه نمایش منحنی با شیشه Gorilla پوشیده شده است که به ورودی Multi-Touch نیز مجهز است. این گوشی دارای پرازنده PowerVR SGX530 GPU ، 1GHZ Cortex A8 و تراشه TIOMAP 3630 می باشد. RAM گوشی 1GB است و به نسخه Harmattan) 1.2) سیستم عامل MeeGo مجهز می باشد.
نوکیا N9 محل کارت حافظه MicroSD ندارد و در دو نسخه 16/64GB موجود می شود. دوربین 8 مگاپیکسل آن دارای کانون اتوماتیک است و به ویژگی هایی مانند تشخیص چهره ، کانون لمسی ، Geotagging ، قابلیت فیلمبرداری 720P) HD) در 30fps و فلاش LED مجهز است. این گوشی دارای دوربین مکالمه تصویری نیز می باشد. از گزینه های ارتباطی این گوشی می توان به Wi-Fi hotspot ، Wi-Fi a/b/g/n ، بلوتوث 2.1 ، پورت استاندارد MicroUSB ، گیرنده GPS با A-GPS ، سوکت صوتی 3.5 میلی متری ، خروجی تلویزیون و NFC اشاره کرد. نوکیا N9 همچنین به ساختار یکپارچه پلی کربنات ، شتاب سنج داخلی و حسگر Proximity مجهز است. این گوشی از کارت های Micro SIM پشتیبانی می کند.

طراحی :

نوکیا N9 دارای قاب پلاستیکی است اگرچه از پلاستیک مقاوم با کیفیت عالی ( پلی کربنات ) با ساختار یکپارچه تشکیل شده است و یکی از شیک ترین گوشی های سال جاری محسوب می شود. رنگ گوشی به رنگ پلاستیکی است که از آن ساخته شده است و حتی اگر آن را خراشیده کنید نیز رنگ دیگری زیر آن پیدا نمی کنید.

صفحه نمایش منحنی 3.9 اینچ FWVGA AMOLED از مزایای این گوشی است. صفحه نمایش نوکیا N9 علاوه بر اینکه در محیط های سرپوشیده کیفیت مطلوبی دارد در هوای آزاد نیز به راحتی می توان با آن کار کرد. سطح صفحه نمایش نور بسیار کمی را منعکس می کند و این صفحه لمسی بزرگ از حساسیت کافی برخوردار است. صفحه نمایش دارای انحنا به طرف بیرون است تا کشیدن انگشت روی صفحه طبیعی تر شود. سطح صفحه نمایش با شیشه Gorilla پوشیده شده است و به نظر می رسد که این آیکن ها روی آن رنگ آمیزی شده اند.

هیچ دکمه ای در قاب جلوی گوشی وجود ندارد. نوکیا نوار اطراف صفحه نمایش را نیز در این گوشی به قابلیت لمسی مجهز کرده است و کنترل های لمسی برای آن در نظر گرفته است. خروجی صدای گوشی و حسگر Proximity بالای صفحه نمایش مشاهده می شوند و دوربین مکالمه تصویری در گوشه راست بالای گوشی وجود دارد.

کلید ولوم و کلید پاور در طرف راست گوشی قرار دارند اگرچه بدون این کلید ها نیز می توان با گوشی کارکرد زیرا دارای کلید های همانند روی صفحه نمایش می باشند. در طرف چپ N9 هیچ کلیدی وجود ندارد.

بلندگو و میکروفن در پایین گوشی مشاهده می شوند. سوکت صوتی 3.5 میلی متری ، پورت استاندارد Micro USB و محل Micro SIM در بالای گوشی قرار دارد. نوکیا N9 بعد از iphone 4 دومین گوشی هوشمند است که از Micro SIM پشتیبانی می کند.

لنز دوربین 8 مگاپیکسل و فلاش LED در قاب پشت گوشی مشاهده می شود. وضوح کامل این حسگر 8.7 مگاپیکسل است اما حداکثر 8MP آن قابل استفاده می باشد.

نوکیا N9 نخستین گوشی است که به پلت فرم 1.2 (MeeGo ( Harmattam مجهز است و دو سال بعد از گوشی N900 نوکیا با سیستم عامل Maemo از راه رسید. MeeGo در این نسخه امکانات خوبی را ارائه می دهد. این نسخه به دکمه های سخت افزاری نیاز ندارد و از امکان اجرای همزمان چند برنامه برخوردار است. این گوشی دارای سه پنل صفحه اصلی است و مانند Play Book بلک بری در لبه صفحه نمایش نیز با کشیدن انگشت روی صفحه یک سری ویژگی ها انجام می شود. نیازی به کلید پاور نیست و با دو بار ضربه زدن روی صفحه نمایش می توان قفل آن را باز کرد . با کشیدن انگشت از یک لبه صفحه نمایش به لبه دیگر می توانید به لیست کشویی نرم افزارها یا Task Manager دسترسی پیدا کنید. اگر صفحه قفل را کمی بطرف بالا ببرید چهار میانبر ظاهر می شوند. با عبور از صفحه قفل به سه پنل صفحه اصلی می رسید. نخستین پنل تمامی هشدارها شامل به روز رسانی شبکه اجتماعی را در برمی گرد. دومین پنل ، لیست کشویی نرم افزار است که نرم افزارهای نصب شده در آن قرار می گیرند و سومین پنل نیز نیز برای اجرای همزمان کارت ها است. صفحه رویدادها شامل تمامی هشدارها حتی Log تماس ، پیام ها ، به روزرسانی شبکه اجتماعی و ... است.

نشانه ای از وضعیت فعلی آب و هوا در بالای گوشه راست صفحه وجود دارد که برای دسترسی به پیش بینی اختصاصی روزهای آینده می توانید روی آن کلیک کنید. با کلیک روی هر یک از هشدارها فورا به نرم افزار مربوطه هدایت می شوید. منوی نرم افزار یک لیست ساده از آیکن هایی است که نشان دهنده تمامی نرم افزارهای نصب شده روی گوشی می باشند. آیکن ها را می توان به دلخواه دوباره مرتب کرد. برای وارد شدن به حالت ویرایش کافی است هر یک از آیکن ها را چند ثانیه فشار داده و نگه دارید . در این حالت می توانید با کلیک روی ضربدر قرمز در بالای گوشه راست هر یک از نرم افزارها را از حالت نصب خارج کنید. اگر چه فقط امکان حذف کردن نرم افزارهای نصب شده توسط کاربر وجود دارد و نمی توان نرم افزارهای از پیش نصب شده سیستم را حذف کرد.

در صفحه اجرای همزمان برنامه ها نیز یک ماتریس از نرم افزارهای در حال اجرا روی گوشی وجود دارد. با نیشگون گرفتن صفحه می توان بین ماتریس 2×2 یا 3×3 یکی را برای مشاهده انتخاب کرد. در صورت داشتن نرم افزارهای بیشتری که به صورت همزمان اجرا می شوند می توان از لیست نمونه های کوچک استفاده کرد. نرم افزارهایی که اخیرا باز شده اند در بالای لیست قرار می گیرند. مرورگر یک نمونه کوچک برای هر صفحه ای که باز می کنید ، اضافه می کند و بنابراین مستقیما از task Manager می توانید آن ها را مدیریت کنید. به نظر می رسد تاریخچه و Tabs مرورگر در Task Switcher ادغام شده اند.

هر زمان که از یک نرم افزار خارج می شوید ، آن نرم افزار بسته نمی شود بلکه به صورت Minimize در task Switcher قرار می گیرد. بنا بر نرم افزار می توان آن را به صورت معلق یا در حالت اجرا در زمینه نگه داشت. با کلیک کردن روی نمونه کوچک ، نرم افزار مربوطه از همان جایی که رها شده بود دنبال می شود. برای بستن نرم افزارها کافی است روی یکی از آن ها کلیک کرده و انگشت خود را نگه دارید تا ضربدر قرمز ظاهر شود. به طور همزمان میانبر بستن تمامی میانبرها در پایین صفحه ظاهر می شود. با کلیک روی نوار وضعیت در بالای صفحه یک POP UP ظاهر می شود که امکان تنظیم سریع ولوم ، تغییر دادن پروفایل یا خاموش کردن ارتباطات سلولی N9 را فراهم می کند.

نرم افزار مخاطبین در N9 از کارایی لازم برخوردار است و جستجو و مرور مخاطبین کار ساده ای است. کاربر به راحتی می تواند Skype ، فیس بوک و Exchange را با دفترچه تلفن همگام سازی کند. برای مثال در ادغام با Skype می توان چت و تماس های VOIP را مستقیما از دفترچه تلفن اجرا کرد.


نظرات:
?
?

اخرين مطالب *ـــــــــــــ*ـــــــــــــ* ئاخه رين نويسه کان